Photodairy

Vakantie Weekverhaal 0.27

Leuk dat je meeleest met een nieuw weekverhaal. Anders dan dat je gewend bent, komt deze online op Woensdag. Het is namelijk het vakantie weekverhaal. Want wij gingen 6 augustus op vakantie naar Roompot Arcen. Lees je snel mee hoe het was?

Zondag stonden de laatste dingetjes op het programma, zo had Pieter nog een verjaardag. En gingen we eten bij mijn ouders. Maar eerst stond er een goede poets beurt op het menu. Want op de een of andere manier maak ik alles grondig schoon als we op vakantie gaan. Terwijl ik zo’n hekel heb aan het huishouden. Dus met een emmer en doek op naar boven. Rustig daar alles schoongemaakt en de badkamer stond er weer blinkend bij. De laatste wasjes gingen in het machine, en eind van de middag was dat allemaal klaar. Snel met de fiets naar papa en mama, om daar lekker te gaan barbecueën.

Maandag was het dan eindelijk zover, we gaan op vakantie! Maar eerst nog even de bedden allemaal verschonen, en nog de laatste boodschappen halen. Onze hond mocht de hele week logeren bij mijn ouders, dus die brachten we eind van de ochtend weg. Ondanks dat ik weet dat hij het daar super goed heeft, vind ik toch altijd beetje lastig dat afscheid nemen. Om 12:30 begon onze reis richting het mooie Limburg. Met een klein uurtje stonden we bij de receptie, en konden we al inchecken. Wat echt zo fijn was, want zo hoefde we niet in de rij te staan om 15:00u. We zijn even op een terrasje gaan zitten, om te wachten dat we de sleutel op mochten halen. Toen we die eenmaal hadden werd het tijd om ons huisje te gaan zoeken. Wat was hij mooi,luxe,ruim,netjes! Snel alle spullen inruimen, en de airco aan. Het was namelijk echt zo warm in het huisje, en buiten. De kinderen gingen gelijk op onderzoek uit, en waren lekker aan het spelen buiten.

Dinsdag beloofde het een super warme dag te worden. Dus we besloten op tijd op te staan, en al vroeg te ontbijten. Gelukkig dachten de kinderen daar het zelfde over, want die waren al om 06:00u wakker. Niks is dan fijner als nog even lekker samen in bed te liggen, en omdat we goed zicht hadden vanuit onze slaapkamer. Konden ze lekker spelen en tv kijken, en wij nog even dutten. Na wat lekkere harde broodjes, hebben we de spullen gepakt om te gaan zwemmen. Er zat een mooi buitenmeertje bij, met leuke speeltoestellen. Ik heb echt een hekel aan zand, tussen de tenen vind ik niet erg. Maar het kruipt overal naar toe, en gaat overal zitten. De kinderen vonden het prachtig, en we hebben tot 12:30 lekker gespeeld in en om het water. Toen werd het tijd om te gaan eten, en Finn moest naar bed. De warmte begon ook al echt toe te nemen, en we besloten de rest van de middag binnen te blijven. De airco deed goed zijn werk, en terwijl de jongens lekker sliepen kon mama een film kijken. Om 17:30 werd het eindelijk een beetje te doen buiten, we hadden namelijk de hele dag vol de zon op ons huisje. Pas na 18:30 ging hij achter ons huisje, waardoor we eindelijk schaduw hadden. We zijn na het eten de fiets op gegaan, om naar Arcen te fietsen. Daar zit ijssalon Clevers, wat echt een aanrader is om een ijsje te eten.

Woensdag werd het gelukkig iets minder warm, en besloten we in de ochtend te gaan shoppen in Venlo. Wat is dit een mooie stad, en zijn er veel winkels. Bekende winkels maar ook leuke kleine boetiekjes. Ik kocht bij de primark leuke winterjassen voor de jongens, allebei de zelfde! Na het shoppen nog even wat boodschappen doen, en lekkere verse broodjes mee naar huis. Thuis hebben we die lekker opgegeten, en was het voor Finn weer tijd voor een dutje. Hij sliep echt zo goed daar, elke middag wel bijna 3 uur. Wij zijn lekker buiten gaan zitten, en gewoon niks doen. Lezen,spelen,drinken,eten,slapen en ga zo maar door. We besloten wat vroeger te eten, zodat we nog even konden gaan zwemmen. Er zat een mooi binnenzwembad op het park, die groot genoeg was. We hebben daar heerlijk vertoeft, en zo waren de kinderen lekker moe goed te gaan slapen. Nog even een spelletje en wat drinken voor het naar bed gaan. We vonden het wat afkoelen, en zijn lekker binnen gaan zitten voor de tv.

Donderdag beloofde het erg slecht weer te worden, en wij besloten met de jongens naar een binnenspeeltuin te gaan. Even lekker 3 uurtjes uitleven en afmatten, alleen wat een drukte. Niet zo zeer in mensen, als wel in geluiden! Maar de jongens vonden het geweldig, en hebben zich super vermaakt. Snel even nog naar de naastgelegen supermarkt, vast in slaan voor het weekend. En we waren ook net op tijd terug in ons huisje, want toen barstte de regen los. De kinderen gingen beide even lekker naar bed, alleen helaas door een grote onweersbui waren ze zo weer wakker. Helaas moesten we deze middag binnen spelen, en waren we erg blij dat we onze Google chromecast hadden mee genomen. Zo konden we gewoon films en series kijken en was de middag ook zo om. Het weer werd gelukkig beter na het eten, en we besloten een rondje te gaan wandelen over het park. Natuurlijk wilde de jongens even spelen in de grote speeltuin, en een ijsje eten. Can’t say no! Dus iets later dan verwacht gingen de jongens naar hun bedje.

Vrijdag bleven we een dagje op het park. De jongens sliepen een keer uit, tenminste voor ons is 08:00u uitslapen. We startte lekker rustig op in de ochtend. Mij maak je daar echt het gelukkigst mee, zulke heerlijke ochtenden. Nog even lekker zwemmen, om daarna stiekem een frietjeslunch te hebben. Thijme vind dat altijd zo speciaal als we tussen de middag frietjes eten, niet dat dat vaak gebeurt. Maar zo op vakantie moet dat toch zeker kunnen. Wij doken weer het terras op voor ons huisje, toen de jongens eenmaal lagen te slapen. Beide sliepen ze lekker 2 uurtjes weg, en wij genoten van de stilte en de rust om ons heen.  We aten deze dag makkelijk, en besloten om nog even te gaan fietsen. Een mooi stuk door de natuur, richting Arcen. Waar heerlijk even aan de maas hebben gezeten en gewandeld. Natuurlijk op de terug weg een ijsje eten, en zo weer rustig terug. Wat is het een mooie omgeving om te fietsen,of wandelen.

Zaterdag kregen wij bezoek! Pieter snel weg gestuurd op de fiets om bij de bakker taart te gaan halen. Want als je in Limburg bent op vakantie moet je Limburgse vlaai eten. Mijn ouders kwamen rond 12:00u, en we genoten van een heerlijke aardbeien vlaai. Finn ging nog even lekker slapen, en wij deden een spelletje. Toen Finn weer wakker was, zijn we gaan midgetgolfen. Thijme riep er al de hele week om, en mijn ouders zijn er altijd wel voor in! We vinden het namelijk zelf net zo leuk om te doen. Gelukkig was het weer goed, en hebben we na het golfen nog een rondje kunnen wandelen. Want Thijme moest natuurlijk aan Opa en Oma het park laten zien, en wat we allemaal al gedaan hadden deze week. Eenmaal terug was het tijd om de barbecue aan te steken, en het klaar maken van al het lekkers. Het was erg lekker allemaal, en we hebben genoten van ons bezoek. Na het eten nog even een ijsje halen, daar is ons pap namelijk altijd wel lekker voor te maken. En er moest nog even gespeeld worden in de speeltuin. Toen gingen mijn ouders weer naar huis, en wij terug naar ons huisje. Nog even een kopje koffie en voetballen, en toen was het toch echt bed tijd voor de kleine mannen! Mama had een nieuw boek meegenomen, dus ik kwam de avond wel door.

Zondag was onze laatste volle dag op het park, het weer was super! En we hebben nog even lekker gezwommen, en gespeeld in de speeltuin. De jongens gingen weer lekker naar bed, en wij hebben de rest van de middag in de zon gezeten. Als afsluiter van de vakantie zijn we lekker uit eten gegaan, er zat een pizza restaurant op het park. En als ik mijn mannen ergens blij mee maak, is het wel pizza. En wat zo fijn was, is dat ze van de verse pasta’s ook kinderporties hadden. Zo kon ik namelijk een mini portie eten, en hoefde ik niet teveel te laten staan. Zo fijn als dat kan in een restaurant. Na het eten was het tijd om mee te gaan dansen met Koos Konijn, en de speeltuin bleef toch echt favoriet. Eenmaal weer terug in het huisje, hebben we alvast wat spullen ingepakt. Kleding klaar gelegd voor maandag, en spullen alvast naar de auto gebracht. De jongens mochten nog even tv kijken en chippies eten, en toen was het toch echt bedtijd. Ik had het echt super koud, dus we besloten toch nog even gebruik te maken van de sauna. Deze zat namelijk in ons huisje. Hierna lekker warm ons bedje in, om de laatste nacht door te brengen in Arcen.

Maandag moesten we vroeg opstaan. Want we moesten namelijk om 10:00u het huisje uit, dus snel ontbijten en alles inpakken. Man wat neem je dan toch veel mee op vakantie, het lijkt zo weinig. Maar zodra je alles moet inpakken is het ineens heel erg veel. De jongens speelde nog even lekker buiten, en ik ging nog even met de stofzuiger door het huisje. Om 09:30 sloten we de deur achter ons, en gingen we naar de auto. Ik vind dat toch altijd wel weer een dingetje, een brok in me keel krijg ik er van. Als je ergens zo hebt genoten, het zo fijn hebt gehad. Je dan weer naar huis moet, ik had er nog wel een week kunnen blijven. Nog een keer zwaaien naar Koos, en op naar huis. En dan begint thuis het opruimen,wassen,inruimen weer opnieuw. We hebben echt een super fijne en goede vakantie gehad, en gewoon in eigen land! Ik zal onze ervaring met Roompot Vakanties nog even apart in een blog schrijven. Deze zal vrijdag online komen.

Bedankt voor het lezen van ons vakantie weekverhaal! Zondag zal weer een nieuwe online komen, hoe onze week thuis was.

795 total views,  1 views today

JustaMama

Ik ben Inge, ♡

Leuk dat je een kijkje komt nemen.

Ik neem je mee in onze wereld. Het leven met 2 opgroeiende jongens.
En alles wat erbij komt kijken. Veel lees plezier.

Heb je vragen,tips,opmerkingen of wil je om een andere reden met mij in contact komen?
Mail dan naar Info@justamama.nl
Veel liefs Inge

You may also like...

1 Comment

1. […] vakantie week van Thijme en Pieter. Vorige week zijn we op vakantie geweest. Waar? dat kun je hier nog een rustig nalezen. Ook deze week stonden er leuke uitjes gepland. Lees snel […]