Persoonlijk Project

Persoonlijk Project 1.4

Persoonlijk Project 1.4

Ik ben op woensdag 14/2 gestart met mijn groepsbijeenkomsten, hiervoor moest ik 6 weken lang elke woensdag middag op en neer naar Velp. Elke bijeenkomst startte om 13:15 en was om 16:45 weer afgelopen. Tijdens deze middagen hadden we 3 gesprekken, elke keer van een uur. Gesprekken die zich afwisselde van Diëtist,Psycholoog,Bewegingdeskundige en de Arts. Gesprekken die heel veel energie kosten en je helemaal uitputten. Maar ook gesprekken waarbij je veel opsteekt en leert.

Zo leer je bij de Diëtist dat je alles goed moet kauwen, en rustig moet eten. Want anders heb je kans op dumping. We moeten ons lichaam gaan voeden ipv vullen. Dus veel eiwit rijke producten gaan eten, denk dan aan Vlees Vis Melk Soja producten, maar ook Kaas Eieren Zaden en Pitten. Natuurlijk is vocht ook heel belangrijk, en we moeten vast en vloeibaar gaan scheiden. 30 minuten voor of na elke maaltijd mogen we drinken. Wel opletten met suikers, want deze kunnen slecht vallen. Helaas is koolzuurhoudende dranken ook verleden tijd. Dit omdat koolzuur uit zet in je maag, en je daardoor minder kunt opnemen.

Bij de Psycholoog ga je terug na de basis, waarom ben je zo geworden? Waarom ga je eten? Wat voor een type eter ben je? Ook moeten we stoppen met de Lijngedachte! Maar dat is zo moeilijk als je al bijna 16 elk dieet hebt geprobeerd, en je alleen maar bezig bent met voedsel te verbannen. En koolhydraten zijn slecht, vet is al helemaal verkeerd. En nu heb je dit gewoon nodig. ( Let wel alleen de goede koolhydraten en geen snelle suikers) Ga dit gedrag maar eens afleren. De knop moet om, en de het eerste jaar gaat het afvallen door de verkleining. Maar na een jaar moet je het op eigen mentale kracht doen.

Met de bewegingsdeskundige gaat het vooral om beweging natuurlijk. Kracht oefeningen zodat je spierkracht opbouwt. Maar ook hier ga je terug naar de kern waarom je niet sport. We hebben 2 leuke sessies gehad dat we gingen kijken waar onze grenzen lagen. Een fietstest waar bij elke 30 sec de fiets zwaarder moest. Dan pas merk je hoe Competitief je bent, en dat je grens verder ligt dan je in eerste instantie had gedacht. Nu maar snel aan de slag met het krachtplan.

De arts verteld je veel over de operatie, wat hij inhoud. Hoelang je herstel is, en wat je een beetje kan verwachten. Zou kwam ik er dus achter dat de anticonceptie pil niet meer opgenomen word, en er dus gekeken moest worden naar een andere. Mijn keuze is gevallen op de prikpil. Ook je heb je na de operatie een vitamine tekort. Dus vanaf volgende week levenslang vitamine pillen slikken. Je krijgt ook de risico’s te horen, en wanneer en wat je moet bellen als het niet goed gaat.

Er komt heel veel kijken bij een Gastric Bypass operatie, het lijkt een makkelijke oplossing voor het verliezen van gewicht. Maar het is kei hard knokken, en elke dag zul je na moeten blijven denken. Want ja je kunt weer gewoon terug vallen in je oude levenspatroon. Uit eindelijk zul je alles op eigen kracht moeten doen, er zijn dingen die je gewoon moet laten. Maar als het goed is krijg je er veel voor terug. En krijg je een gezond leven er voor terug. Maar ik hoor zoveel van ” ow dat is wel lekker makkelijk he!!” Die mensen weten of niet hoe het is om te zwaar te zijn, of zijn zelf al hun hele leven aan het jojoën. Ik ga deze strijd aan, en ga het winnen van mijn overtollige kilos.

We gaan nu aftellen naar de Operatie, zodra deze achter de rug is zal ik mijn ervaring ervan delen met jullie.

JustaMama

Ik ben Inge, ♡

Leuk dat je een kijkje komt nemen.

Ik neem je mee in onze wereld. Het leven met 2 opgroeiende jongens.
En alles wat erbij komt kijken. Veel lees plezier.

Heb je vragen,tips,opmerkingen of wil je om een andere reden met mij in contact komen?
Mail dan naar Info@justamama.nl
Veel liefs Inge

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *